Exprimă-ţi opinia liber. Creează sau semnează o petiţie online.
Prima pagina » Petitii online » Reintroducerea trenurilor directe Bucuresti Nord - Campulung Muscel
image

Petitie: "Reintroducerea trenurilor directe Bucuresti Nord - Campulung Muscel"

Facebook share

D-le Ministru,

După privatizarea CFR pe secţiunea Goleşti - Câmpulung Muscel, au fost anulate cele 3 trenuri (tip "Săgeata Albastră") directe InterRegio care circulau pe ruta Bucureşti Nord - Câmpulung Muscel. Ca urmare a acestei măsuri, la 17.06.2012, situaţia se prezenta astfel :
1. Casele de bilete (atât din Bucureşti cât şi din Câmpulung) nu mai emit bilete de călătorie pe toată ruta Bucureşti Nord - Câmpulung, ci numai pentru secţiunile care le aparţin:
- în Bucureşti - pentru secţiunea Bucureşti - Goleşti (aparţinând CFR)
- în Câmpulung - pentru secţiunea Câmpulung - Goleşti (aparţinând operatorului privat)
2. Pentru o deplasare pe calea ferată de la Bucureşti la Câmpulung (şi invers) trebuie să :
- schimbi trenul în Goleşti;
- între cele două trenuri trebuie să îti iei un nou bilet de călătorie, pentru cea de a doua parte a traseului ;
- persoanele care beneficiază de reducere sunt nevoiţi să consume două tichete de reducere, în loc de unul singur (ca înainte de privatizare) deşi se face o singură călătorie;
- te trambalezi (eventual să alergi) de pe peron la caseria staţiei Goleşti, să stai la coadă pentru a-ţi lua noul bilet (dacă mai găseşti locuri) şi apoi la noul peron(dacă nu cumva ai pierdut legătura). În aceste condiţii, cum se descurcă persoanele cu dizabilităţi, bolnavii, bătrânii, gravidele, etc? Dar în condiţii climatice deosebite (viscol, ploi abundente, caniculă, etc.)?
3. Timpul mediu de deplasare a crescut de la 164,8 minute la 220,5 minute (cu cca. 1 oră), timpul minim fiind de 194 minute (faţă de 162 minute - înainte) iar timpul maxim fiind de 287 minute (aproape 5 ore) - faţă de 175 minute înainte;
4. Biroul de Informaţii al CFR din Gara de Nord şi nici la telefonul 021-9521 ("informaţii trenuri de călători"), şi nici la gara din Câmpulung nu s-a putut afla relaţii privind circulaţia trenurilor de călători pe întreaga rută Bucureşti - Câmpulung, fiecare putând da informaţii numai pentru secţiunea care le aparţine. Aceeaşi situaţie este şi la "Mersul trenurilor de călători" de pe Internet. Mă întreb cu groază ce se întâmplă dacă ai de mers pe o distanţă mare care cuprinde una sau mai multe secţiuni aparţinând unor operatori diferiţi (CFR şi respectiv privaţi).
Chiar nu este posibilă existenţa unui unic "Mers al trenurilor de călători" pentru toată ţara care să cuprindă circulaţia toturor trenurilor de călători, indiferent de operator, informaţii care să le poţi obţine dintr-o broşură unică, de pe internet şi de la 021-9521, mai ales că nicăieri - şi nici n-am de unde afla - operatorii privaţi şi secţiunile pe care aceştia le operează ?
5. Trenurile directe erau folosite de mulţi călători care aveau de rezolvat probleme de o zi în capitală, respectiv îşi desfăşoară activitatea acolo (ex: studenţi) precum şi de cei care doreau să facă turism în zona Câmpulungului (prima capitală a Ţării Româneşti)
6. Facilităţile (aer condiţionat, acces pentru persoane cu dizabilităţi) oferite de trenurile vagoanele trenurilor directe de pe ruta Bucureşti - Câmpulung înainte de privatizarea CFR nu se mai regăsesc la vagoanele pise la dispoziţie de noul operator privat.
7. Nu pot şti cum aş putea lua un bilet de călătorie cu anticipaţie pe o rută oarecare, având în vedere cele prezentate la pct. 1. De asemenea, nu se poate şti dacă un operator privat de pe o secţiune oarecare oferă aceleaşi condiţii şi facilităţi de călătorie ca CFR (ex: pentru grupuri, în circuit, etc.), facilităţi ce se regăsesc şi la nivel European - CFR fiind afiliată la reţeaua de căi ferate europene.

Toate aceste incoveniente majore create publicului călător prin privatizarea CFR mă face să trag concluzia - logică în concepţia mea- că privatizarea CFR n-a avut ca scop decât dezavantajarea (deservirea) călătorilor şi nu o mai bună servire a lor.

Faţă de cele de mai sus, vă rog a lua măsuri pentru rezolvarea de urgenţă, în favoarea publicului călător, a TUTUROR aspectelor prezentate mai sus, şi în special cu prioritate :
- reintroducerea în circulaţie a celor trei trenuri directe pe relaţia Bucureşti Nord - Câmpulung şi retur;
- rezolvarea problemei tichetelor de reducere astfel încât pentru O călătorie pe un traseu care cuprinde două sau mai multe secţiuni operate de operatori diferiţi, călătorul să utilizeze numai UN SINGUR tichet de reducere (s-ar putea rezolva foarte simplu prin eliberarea biletului pentru toată ruta în staţia de îmbarcare, indiferent cărui operator îi aparţine staţia respectivă şi chiar dacă ruta respectivă include secţiuni aparţinând unor operatori diferiţi)

Cu stimă,
Marian Marinescu

21/06/2012

Autor: Marinescu Marian
Destinatar: Guvernul Romaniei
Petitie si semnaturi in format: XLSxls   PDFpdf
*Stiri, informatii in legatura cu petitia:
*Cod validare:
 =