Exprimă-ţi opinia liber. Creează sau semnează o petiţie online.
Prima pagina » Petitii online » Descentralizarea activității primăriilor dar cu centralizarea regulilor de activitate
image

Petitie: "Descentralizarea activității primăriilor dar cu centralizarea regulilor de activitate"

Facebook share

Scrisoare deschisă către:
Președintele României
Prim-ministru al României.

Stimate D-le Președinte,
Stimate D-le Prim-Ministru!

Descentralizarea activităților primăriilor este un lucru bun, nu se pune la îndoială,
dar totuși unele reguli de activitate generală trebuie centralizate și implementate
în comun pentru toate primăriile, strict în comoditatea colaborării acestora atât cu
societatea civilă dar și cu agenții economici care lucrează în același timp cu mai
multe primării din țară. Unele reguli generale de funcționare a tuturor primăriilor
din România ar putea fi următoarele:

1. De introdus același program de lucru pentru toate primăriile (și departamentele)
a localităților din țară. Acum programul lor este diferit, unele lucrează până la 15.30,
altele până la 17.30, altele până la 16.00, și în momentul când un ONG sau un agent
economic are de sunat la 20 de primării, unele lucrează la ora 16.00 iar altele îi reproșează
că programul s-a terminat și nu mai este nimeni la departamentul cutare. Acest lucru este
incomod fiindcă duce la pierderea de timp prin dubla contactare a acelorași primării. Dacă
primăriile și departamentele acesteia vor avea un grafic de lucru comun pe plan național,
cei care lucrează cu primăriile vor ști exact când pot să se adreseze;

2. De implementat același sistem de telecomunicație la toate primăriile din România.
Acum la o primărie răspunde un robot, la altă primărie răspunde centrala, la altă primărie
răspunde registratura, la următoarea răspunde secretariatul. La cel cu robot la unele din
primării trebuie să aștepți până robotul va citi toată lista numerelor scurte al departamentelor
și abia pe urmă cel care sună este redirecționat la Centrală. Se pierde mult timp când trebuie
să suni de 3-5 ori la această primărie și trebuie să aștepți ca robotul de fiecare dată să citească
tot și abia apoi să facă legătură la centrală. Unii la a 6-a oară renunță să mai sune. La fel când
un ONG sau agent trebuie să contacteze 20 de primării la rând, este incomod să ții minte care
din acestea și ce sistem de telecomunicație are și să ții minte la care din ele ce s-a vorbit și cu
cine s-a vorbit;

3. De realizat dotarea a tuturor registraturilor primăriilor cu calculatoare și imprimante.
Toate primăriile să primească scrisori pentru înregistrare inclusiv pe mail. În secolul 21 într-o țară
care se pretinde dezvoltată este normal să poți trimite scrisori inclusiv prin mail la instituțiile statului,
nu doar prin poșta română. Însă azi, suni la numărul primăriei, îți răspunde centrala ori robotul,
soliciți registratura, acolo îți spune că nu au primit nimic iar adresa de mail o verifică secretariatul,
suni la secretariat, acolo îți spune că adresa de mail o verifică consilierul care acum este ieșit și nu
știm dacă a primit scrisoarea sau nu, noi nu am primit nimic. Când găsești consilierul îți spune că
nu a primit nimic și să mai trimiteți o dată. Sau rogi să se uite în SPAM și exact acolo o găsește, la
care se îndreptățește că ei de obicei în SPAM nu verifică. După ce scrisoarea este primită sau găsită
de acesta, consilierul zice că o vom trimite la registratură, sunați mâine. Însă dacă nu va avea timp,
asta poate fi și poimâine și răspoimâine. Câtă bătaie de cap este cu o simplă scrisoare care se trimite
la primărie și se solicită un simplu număr de înregistrare. Acum închipuiți-vă că ONGul sau agentul
economic are de trimis scrisori la 20 de primării. Și este suficient doar de dotat registraturile cu
calculatoare și imprimante, cu un număr personal direct, și cu o adresă de mail validă, care e altă
problemă, trimiți un mail la 20 de primării, peste 5 zile vezi că la 15 din acestea nu ai primit răspuns.
Suni la ei și afli că adresa de pe site nu e funcțională și ți se spune să trimiți la xyz@gmail.com sau
xyz@yahoo.com (asta în condițiile în care primăriile au contracte cu companii de prestări servicii web).
Și începi din nou și de la capăt cu trimisul scrisorilor la alte 15 mailuri funcționale;

4. De implementat procedura de înregistrare a scrisorilor identică la toate primăriile.
Azi la unele primării se înregistrează imediat scrisoarea, la altele se înregistrează doar după revizuirea
acestor scrisori de către șefii departamentelor vizate. O fi un mod de a filtra sesizările incomode? Nu știm.
Unele primării chiar susțin că ei nu înregistrează scrisorile venite pe mail, și insistă la trimiterea fizică a
acestora. Ce face agentul dacă are intenția să colaboreze cu 20 de primării? Dar cu 50?;

5. Toate comisiile și departamentele primăriilor din România să fie structurate la fel după denumire și
responsabilități;

6. Toate paginile web a primăriilor să fie funcționale iar informațiile relevante la zi.

Și lista cu reguli generale poate continua...

Iar acum atenție, în România sunt în jur de 320 de primării a municipiilor și a orașelor, fără comune.
Cum să înveți a lucra cu mai multe primării simultan? Simplu, dacă regulile de funcționare și colaborare
la toate vor fi centralizate. Nu considerăm această centralizare în contradicție cu ideea actuală de descentralizare.

Cu stimă,
Un Cetățean Român

28/11/2015

Autor: autorul a ales ca aceasta informatie sa nu fie publica
Destinatar: Președintele României și Prim-ministru al României
Petitie si semnaturi in format: XLSxls   PDFpdf
*Stiri, informatii in legatura cu petitia:
*Cod validare:
 =