Exprimă-ţi opinia liber. Creează sau semnează o petiţie online.
image

Comentarii "Petiţie împotriva (şi pentru abolirea) legii nr. 298/2008 (privind reţinerea datelor generate sau prelucrate de furnizorii de servicii de comunicaţii electronice destinate publicului sau de reţele publice de comunicaţii...)", pagina 2

Facebook share
Pagina 2/11 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
hevene (20 Ianuarie 2009, 18:48)
referitor la...in vederea.
pampchijtii nu ezte morzi/sex si veolenza.Atata am avut de adaogat.Buna z-oa.
Raspunde    Comentariu nou     Recomanda:
LEX (20 Ianuarie 2009, 18:50)
E chestie de 'finete' in interpretarea legii...sau de cunostinte juridice!
Mai cititi ce a scris domnul Iovan Marius! ca sa nu ma repet...ii impartasesc parerea! chestia asta cu ascultatul telefoanelor exista de mult, doar ca prin legea aceasta pot aduce in instanta si un alt tip de probe care pana acum nu erau obtinute in mod legal-deci erau nule.(ma adresez doar cunoscatorilor:avocati, judecatori, procurori, etc) Si in plus se refera doar la anumite persoane care se au comis o infractiune si se afla in faza de urmarire penala(pt strangerea probelor la dosar pt intocmirea actului de acuzare) Oricum in 6 luni toate convorbirile care'sunt in plus' sunt sterse irevocabil! Nu va speriati asa tare dar totusi aveti grija ce si cu cine vorbiti!
Raspunde    Comentariu nou     Recomanda:
C.T.V. (20 Ianuarie 2009, 18:51)
Toate-s vechi si noi sunt toate!
Intrarea Romaniei in UE a adus atat privilegii cat si conditii respectiv, obligatii! Romania nu este singurul stat din UE care a adoptat aceasta lege. In Austria, de exemplu, anul trecut, sau acum 2 ani (nu mai stiu exact, scuze) a fost un mare scandal pe aceeasi tema. Cu toate ca populatia s-a opus unui asemenea proiect de lege, legea s-a pus totusi in vigoare.

Facem parte cu totii din acelasi sistem si gandim, actionam si traim in functie de cum ne permite sau ne dicteaza sistemul. Si ma refer aici la un sistem global. Traim cu totii intr-un "global village", unde imaginea de ansamblu sau "the big picture" ne depaseste uneori puterea de intelegere sau capacitatea de a vedea clar esenta lucrurilor, respectiv, la ce stadiu de evolutie ne vor aduce demersul evenimentelor.

Acest fenomen de globalizare a existat dintotdeauna, bineinteles, sub alte denumiri si alte forme. Inainte se numeau imperii, iar in ziua de azi se numesc Organizatii Internationale. Imperiile au realizat planul de „unificare universala“ prin influentarea pe cale fortata a limbii, a sistemului de guvernare, a sistemului legislativ precum si a multor aspecte ale vietii de zi cu zi a altor popoare. Amintesc aici numai cateva dintre aceste imperii: Imperiul bizantin, Imperiul persan, Imperiul roman, Imperiul otoman, Imperiul colonialist francez, Imperiul colonialist englez, etc. Pe langa aceste imperii, societatile secrete si-au lasat si ele amprenta in istorie, lucrand din umbra si subtil.
Astazi, Organizatiile Internationale (precum: UE, NATO; UNO etc.) si Statele Unite ale Americii isi duc planul sau viziunile la implinire prin cai sau modalitati mult mai subtile, prin manipulare in masa, prin inducere in eroare etc.


Ca sa te sustragi acestui sistem globalizat, este foarte greu si pentru 98% din populatia globului, imposibil. Iar ca „outsider“ poti avea o viata linistita, dar poti avea si o viata dificila, grea.


Revenind la subiect, romanii oricum isi dau datele personale mai departe in mod voit si constient si atat de usor! Numai daca ne gandim cat la suta din populatia Romaniei isi cumpara prin rate obiecte de uz casnic, aparatura electronica, mobilier, automobile etc. Ceea ce vreau sa subliniez aici este faptul ca oricum suntem „inregistrati“ cu date personale (care la o adica, pot fi accesate ulterior sau urmarite de o terta persoana/ institutie), incepand de la cardurile bancare si cele de credit (Visa, MasterCard, American Express, Eurocard etc.) – nemaipunand in discutie faptul ca, daca faci cumparaturi prin intermediul cardului bancar si nu prin intermediul banilor lichizi/ cash, se poate afla cu usurinta ce ai cumparat, de unde ai cumparat si cand ai cumparat, altfel spus, unde te-ai aflat la un anumit moment din viata ta – continuand cu sistemul leasing, cu oferirea de date pentru diverse abonamente si incheind cu inscrierea ca membri la diferite societati, cluburi sau institutii.


Si daca luam in calcul si fenomenul „Internet“, ar trebui sa ne luam campii si sa fugim cu viteza luminii. Cate FaceBook-uri/ Online Communities si cate platforme de chat exista, unde vorbesti despre tine, unde oferi poze cu tine, unde iti expui pasiunile, hobby-urile sau unde chiar iti tii un jurnal de zi cu intamplari din viata ta exista!!?? Numarul acestora este inepuizabil. Ori, cate persoane, care se inscriu pe astfel de platforme/ FaceBook sau alte Online Communities, au citit termenii si conditiile sau declaratiile de confidentialitate ale acestora? Ma indoiesc ca sunt multe persoane care au facut lucrul acesta. Ca membru al unei astfel de comunitati pot accesa aproape orice cont respectiv ID si pot citi, vedea date si poze despre alte persoane.

Acest aspect care l-am amintit mai sus este numai o mica parte a influentei si efectelor internetului in viata noastra privata. Dar aspectele atat pozitive cat si negative pe care Internetul le aduce cu sine este o alta mancare de peste.

Altfel spus, hai sa nu ne amagim sau sa ne mintim, caci realitatea ne plezneste in fata usturator.

Cat despre legea care se dezbate in aceasta petitie, tot ce pot spune este ca a te afla „sub lupa“ in permanenta nu este un sentiment deloc placut, duce la diminuarea increderii in sine, la frica si – nu in ultimul rand – la resemnare. Daca inainte puteai protesta sau contesta legal asemenea actiuni, acum ti s-a luat acest drept ... „in mod legal“, sub pretextul combaterii crimei organizate.....ma umfla rasul....sau plansul?!

Nu trebuie sa se asculte convorbirile (desi, este un fapt cert), e de ajuns sa stii ca ti se urmaresc toate „miscarile“.

Traim oare intr-o lume a „Matrix“-ului??!!
Raspunde    Comentariu nou     Recomanda:
Calin Florescu (20 Ianuarie 2009, 19:07)
Prostie la rang de lege
Si ce teroristi vor fi prinsi pe baza acestei legi? Se vor gasi nenumarate metode de a te ascunde de aceasta monitorizare stupida, mai ales ca vor sti exact de ce sa se ascunda. Si s-a vazut cata imaginatie diabolica si de ce resurse dispun cei fanatici si cei inregimentati. Nu va fi o problema pentru ei sa se ascunda, sa foloseasca cartele preplatite anonime, sim-uri clonate, si multe alte metode. In schimb tot cei care nu au nimic de ascuns si vor sta linistiti ca cineva de sus croseteaza pentru ei vor putea fi abuzati cu mare usurinta. 'Serviciile' dispun de oameni pregatiti, de bugete si alte resurse care nici nu ni le imaginam. Probabil ca ei deja inregistreaza tot, dar nu pot folosi inca informatia. LE trebuia aceasta lege.
Cine garanteaza ca din miliardele de inregistrari care vor fi la un moment dat (de ex Vodafone: 10 mil abonati x 180 zile x 3 convorbiri pe zi = 5 miliarde de inregistrari) nu vor dispare unele care trebuie si vor apare altele ... tot care trebuie? Si fara nici macar sa stie cei care administreaza baza de date? Credeti ca cei de la 'Servicii' nu au posibilitatea si nu isi baga nasul 'unde vrea muschii lor'? Si daca voi cei care santeti deacord cu aceasta lege sau voi care santeti indiferenti acum, maine veti fi abuzati pentru ca incomodati un smecher? Sau cineva apropiat voua va fi, de ex. copilul vostru? Si ganditi-va ca generarea bazei de date este primul pas, apoi ce va urma? Analiza ei? Si daca peste o vreme veti pierde locul de munca sau nu veti obine altul ca din analiza datelor nu vei indeplini 'standardele' unor 'iubiti conducatori'? Va rog nu renuntati la libertatea care cu greu au obtinut-o altii pentru noi prin sacrificii, si se ne dam pe mana lor, celor carora nu le pasa de noi, care nu sant si nu vor fi ca noi, care vor incalca legile, ca intotdeauna, pentru interesul lor si a gastilor lor.
Raspunde    Comentariu nou     Recomanda:
s. (20 Ianuarie 2009, 19:31)
una mica
va place ce se intampla cu legea asta ? cum adica sa ii lasam in pace? suntem chiar asa de ignoranti? mie nu-mi place . parca as fi la inchisoare! chiar daca ar fi posibil sa stocheze asemenea cantitate de informatie, nu stim daca si cum vor dori sa le foloseasca. si asta este inca un motiv pentru care ni se scurteaza speranta de viata...din cauza unor analfabeti!
Raspunde    Comentariu nou     Recomanda:
dragos (20 Ianuarie 2009, 19:32)
Propunere
Prventiv, am putea incepe o convorbire telefonica cu mplerea cu carne a frigiderelor ascultatorilor, cu pomenirea cu piosenie a mortilor acestor ascultatori, cu trimiterea lor la origini etc... In acest fel, in cazul ne asculta sau inregistreaza se vor simti si ei bine....
Raspunde    Comentariu nou     Recomanda:
Geo (20 Ianuarie 2009, 20:11)
pt. cei care se considera cititi si documentati
Pt Cosmin : Domnule sau ma rog ce oi fi.Te rog ,chiar nu observi ca nu-ti da nimeni atentie?sau de fapt din acest motiv te tot bagi in seama si-ti dai cu parerea la tot ce scriu oamenii pe aici. Tu pune mana si documentaza-te si invata istorie, mai treci si tu putin prin viata si abea dupa aceea incearca sa faci pe mentorul. Iar cine te-a invatat ca tupeul poate tine loc de inteligenta, te asigur ca nu te-a invatat de bine.. LIBERTATEA are o singura definitie simpla. LIBERTATEA FIECARUI INDIVID INCEPE SI SE TERMINA ACOLO UNDE INCEPE LIBERTATEA CELORLALTI. La fel ca si astia de acum au inceput si comunistii, prin ingradirea treptata a libertatilor si tot spre informarea ta, daca nu stiai, isi acopereau urmele inca de la inceput prin lgei iar detinutii politici erau inchisi pt fapte de drept comun pe baza declaratiilor a 2 persoane complice cu autoritatile si care evident ca declarau mincinos.
Asa ca te rog nu mai filozofa.Ti-au sugerat mai sus intr-un mesaj, documenteaza-te din istorie si invata sa citesti printre rindurile acestor legi.
O seara buna
O seara buna
Raspunde    Comentariu nou     Recomanda:
daca tot semnam pentru asta ar trebu sa semnam si impotriva pasapoartelor (20 Ianuarie 2009, 20:30)
Andreea
Am vazut petitia impotriva acestor pasapoarte.
Intr-adevar o adevarat nebunie.Cu amprentari, 50 elemente de siguranta..cica.
Acea petitie e cam scrisa in graba dar merita semnata.
Raspunde    Comentariu nou     Recomanda:
Cosmin D. (20 Ianuarie 2009, 20:43)
N-ai cu cine bah, n-ai cu cine...
Pt. Geo: scuza-ma, dar nu pot sa-ti zic decat ca esti ridicol, absurd, penibil. Nu stiu care-s convingerile tale, dar eu consider ca am dreptul sa-mi exprim parerea liber si civilizat, spre deosebire de altii, indiferent ca unora ca tine nu le convine, m-ai inteles? Iar "domnule sau ma rog ce oi fi" (gramatica ta lasa de dorit), oi fi eu mai tanar, dar asta nu inseamna ca nu pot sa-mi dau seama cand cineva abereaza aiurea invocand libertatea fiecarui individ care din prisma acestei legi nu este cu nimic afectata, retine ca aceste inregistrari erau oricum facute de companiile de internet si telefonie mobila, altfel cum iti explici detalierea convorbirilor trecute in facturile lunare.
Dar romanul, in paranoia lui postcomunista, are impresia ca-i este lezata libertatea. N-ai cu cine bah, n-ai cu cine...
Raspunde    Comentariu nou     Recomanda:
Cosmin D. (20 Ianuarie 2009, 21:11)
N-ai cu cine bah, n-ai cu cine...
Pentru cei paranoici recomand sa se uite in continuare la filme de specialitate (vezi Zeitgeist, Matrix) pentru imbogatirea spectrului de speculatzii si nu in ultimul rand, a da frau liber imaginatiei.

Iar pentru cei cu simt al realitatii care au putina curiozitate de a verifica o sursa inainte de a-si da cu parerea ii rog sa acceseze adresa http://www.avocatnet.ro/content/articles?id=13906 unde scrie clar ce prevede aceasta lege. Nu exista nicio conspiratie (aici cel putin), treziti-va la realitate, ce naiba!

O seara placuta tuturor!

“Try not to become a man of success, but rather try to become a man of value.” Albert Einstein
Raspunde    Comentariu nou     Recomanda:
Geo (20 Ianuarie 2009, 21:56)
pt. cei care se considera cititi si documentati
Era si normal sa incerci sa deviezi de la subiect atita timp cit nu ai argumente sa combati, nu stii istoria reala a anilor comunismului, nu ai trait asemenea experiente.Esti tanar si nu esti de condamnat pt asta, dar tocmai pt ca esti mai tanar stai si asculta, citeste si invata de la cei care au trait acea istorie.
"Nu stiu care-s convingerile tale, dar eu consider ca am dreptul sa-mi exprim parerea liber si civilizat, spre deosebire de altii, indiferent ca unora ca tine nu le convine, m-ai inteles?"
De acord cu tine dar citeste tu acesta fraza,exprimata tot de tine si judeca-te singur.Civilizat nu inseamna doar sa te exprimi fara "carne" si alte exprimari triviale.Civilizat inseamna inclusiv respect pt interlocutor etc.
Cit despre gramatica....face parte din aceiasi deviere de la subiect din partea ta. neavind argumente sa combati, sau faci parte dintre cei care isi corecteaza gramatical prietenii in discutiile de pe messenger?

Ca aceste inregistrari erau facute sau nu, poate ca sunt de acord, dar de ce trebuiesc legalizate si nu numai? De ce trebuie sa le dam girul sa se foloseasca de ele impotriva noastra dupa bunul lor plac?Pana acum daca erau facute , aveau acces la ele doar cu un ordin judecatoresc, ordin pentru care procurorul si organele de ancheta trebuiau sa prezinte o documntatie (probatoriu) fara tagada, ori noi acum, prin aceasta lege, suntem 22 milioane de suspecti.Unde este prezumtia de nevinovatie? Acum se transforma in prezumtia de vinovatie?
S-a abuzat pana acum de acele inregistrari chiar si fara ordin judecatoresc , dar aveai posibilitatea de a da in judecata operatorul (de telefonie sau internet) pt ca a facut publice date confidentiale, imi inchipui ce buzuri se vor face de acum incolo in baza acestei legi. cum te mai aperi? Stiu , o sa invoci art.11 si 19 alin.1 din lege , dar nu uita, ca acesta lege are si niste exceptii ;vezi art art.16 alin.2 si mai sunt citeva care imi scapa.Iar dupa cum ii este obiceiul acestei tari ca de 20 de ani se conduce prin OG-ri si nu prin legi , deci prin exceptii de la legi si aici se va intimpla la fel.
Raspunde    Comentariu nou     Recomanda:
WeNDoR (20 Ianuarie 2009, 22:05)
WTF
Big Brother alive ?
Raspunde    Comentariu nou     Recomanda:
Cosmin D. (20 Ianuarie 2009, 22:12)
N-ai cu cine bah, n-ai cu cine...
Presupun ca aceasta lege nu face decat sa creeze o punte legala intre persoanele autorizate si serviciile de telecomunicatie si internet (care pana acuma era decat din partea SRI-ului, cu ordin judecatoresc, etc.). Deasemenea prin aceasta lege, obliga serviciile sa pastreze aceste hai sa le zicem "desfasurate" (nu inregistrari ca sa nu se creeze confuzia ca ar fi inregistrari audio, in timp ce-s doar inregistrari ce contin data calendaristica, ora, locatie, IP, etc.) timp de 6 luni de zile, perioada care probabil nu era inregistrata pana acum de operatori.

Mai mult, Iovan Marius a punctat destul de bine intentia acestei legi: "are un scop si e foarte bun, acela de a descoperi retelele de crima organizata. Atunci cand unul dintre membrii unei retele e prins, e mult mai usor sa iti dai seama care sunt ceilalti potentiali membrii ai retelei. Deci, datele ascestea le ofera anchetatorilor o pista pe care sa incerce sa rezolve cazul."
In acest sens aceasta lege devine instrumentul legal al autoritatilor impotriva oricaror acte ilegale, teroriste.
Raspunde    Comentariu nou     Recomanda:
haihui (20 Ianuarie 2009, 22:17)
MAI E UN PAS
Mai e un pas pana la implantarea cip-urilor in brat sau pe unde or mai vrea acesti "domni". Imi este rusine ca sunt roman!
Raspunde    Comentariu nou     Recomanda:
Geo (20 Ianuarie 2009, 22:31)
pt. cei care se considera cititi si documentati
Pt. Cosmin:
Aceasta este partea vizibila iceberg-lui, tine minte.
Nimeni nu vb de metodologia aplicarii acestei legi.
Ti-o spune unul care a trait istoria de care iti vorbeam, care a fost prigonit in timpul comunismului, care a fost in strada in 21 Decembrie, batut ,arestat etc si totul doar pt o singura idee. LIBERTATE, Libertatea mea , a ta , a tuturor.Daca nu eram noi sa facem opozitie unui regim totalitar, astazi probabil ca nici tu nici eu nu ne mai puteam exprima liber.
Daca ai curiozitatea vreodata sa treci pe la CNSAS sa citesti citeva dosare informative sa vezi cum incepeau.Cu ziua, ora la care ai plecat ;ora la care te-ai intors, cu cine ai stat de vb, cine te insotea etc
O seara buna
Raspunde    Comentariu nou     Recomanda:
Gabriel (20 Ianuarie 2009, 22:54)
Lupii fara colti si care fac miau
Lucrurile sunt simple: textul petitiei cuprinde afirmatii gresite si tendentioase - e destul pentru ca nimeni de buna credinta sa nu o semneze.

Cat despre comentariile isterico-paranoide, va urez sa va concentrati pe scenariile cele mai negre pe care vi le puteti imagina, nu pe o decizie care vizeaza acceptarea in instanta a unor informatii inofensive pentru orice om onest.
Raspunde    Comentariu nou     Recomanda:
Andrei35 (20 Ianuarie 2009, 23:02)
CITITI LEGEA
In primul rand ar trebui sa cititi cu atentie legea care din cate am inteles nu zice ca o sa fie ascultate convorbirile ci informatiile despre convorbiri vor fi retinute in baza de date 6 luni de la momentul efectuarii lor ceea ce se intampla si pana acum!

Cititi cu atentie mai jos! Ce e nou fata de trecut e faptul ca trebuie neaparat sa tina informatia 6 luni!

(3) Prezenta lege nu se aplica in ceea ce priveste continutul comunicarii sau informatiile consultate in timpul utilizarii unei retele de comunicatii electronice.
(4) Punerea in aplicare a prevederilor prezentei legi se face cu respectarea prevederilor Legii nr. 677/2001 pentru protectia persoanelor cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal si libera circulatie a acestor date, cu modificarile si completarile ulterioare, precum si ale Legii nr. 506/2004 privind prelucrarea datelor cu caracter personal si protectia vietii private in sectorul comunicatiilor electronice, cu completarile ulterioare.
Raspunde    Comentariu nou     Recomanda:
amatis (20 Ianuarie 2009, 23:35)
Suntem totusi in Romania
Suntem totusi in Romania ,asa ca ma astept ca aceasta lege sa fie aplicata in maniera romaneasca, adica in scop de santaj, prin abuz si tot tacamul. Intrezaresc iesirea din tunel, din pacate acolo este un stat politienesc.
Raspunde    Comentariu nou     Recomanda:
Mugurel (21 Ianuarie 2009, 00:03)
Revin
Geo, si eu fac parte din cei care au fost in strada pe 22 decembrie. Nu am fost batut dar stiu foarte bine ce s-a intamplat. De aceea imi vine sa-i iau de gat pe cei care tot trimit la a citi legea. Domnilor, nu este important ce prevede legea. Nici nu trebuie sa citim. E suficient ca exita aceasta lege si deja trebuie sa ne opunem. Nu intelegeti ca nu e corect sa existe o astfel de lege. Nu conteaza ca ets elight saunu. Nu trebuie sa permitem aparitia unei astfel de legi. De fapt daca ma gandesc bine, aceasta lege cu reactiile acestea idioate ale unora care ne indemna s-o citim, arata cat de important este sa cunoastem istoria si s-o intelegem.Copilasii astia "obiectivi" habar nu au ce spun. Si mai sunt si revoltati ca noi criticam o lege fara s-o citim. Domnilor, exista un principiu al Libertatii. Pentru ca voi nu intelegeti aceste principii si sunteti ignoranti la aceste principii sunt o gramada de oameni care pleaca sa munceasca in Spania sau sa dea cu matura prin nu stiu ce hoteluri.
Daca ma invitati sa citesc aceasta lege, va invit sa incercati, sa faceti acest efort inuman pentru voi, de a incerca sa intelegeti principiile libertatii si macar sa va documentati despre decretul care le obligau pe femei sa faca multi copii pe vremea lui ceausescu. Poate in acest fel veti gandi mai mult, veti fi mai putin revoltati si veti avea termen de comparatie.
Raspunde    Comentariu nou     Recomanda:
Andrei Gabur (21 Ianuarie 2009, 00:07)
De acord cu orange-one
"orange-one [bau-bau]
1. datele salvate sunt: cine? la cine? cind?
2. ce nu se salveaza: ce? (deci nu e nevoie de super computere sau harduri
3. informatiile se salvau si pana acuma, k pe baza lor primiti factura la mobil"

Ai perfecta dreptate. Informatiile astea oricum erau deja salvate, iar pentru cele legate de itnrebarea "ce?" nu o sa ivnesteasca nimeni atatea fonduri incat sa le poata stoca.
Iar in legatura cu piratarea...si pana acum se cunsotea IP-u celor care download-au, dar asta nu a micsorat numarul de download-uri :D
Raspunde    Comentariu nou     Recomanda:
Pagina 2/11 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11