Exprimă-ţi opinia liber. Creează sau semnează o petiţie online.
image

Comentarii "Petitie pentru modificare proiectului noii legii a pensiilor - scoaterea articolului 173, litera h", pagina 1

Facebook share
Pagina 1/2 1 2
Pensionarul Navigator (10 Februarie 2010, 17:21)
Navigatorii pe mare sa aibe aceleasi drepturi
Domnilor GUVERNANTIi CEI CARE AU LUCRAT pe mare pe navele Foltei Romanesti (care nu mai exista) SI AU COTIZAT CINSTIT 35 SAU CHIAR 40 DE ANI AU O PENSIE DE MIZERIE , Consider ca si MARINARII sunt o categorie speciala la fel ca si celelte categorii speciale POLITIE ,SECURITATE, MAGISTRATURA AVIATIE,etc si avem si noi dreptul la un tratament egal cu ei . In occident categoria Navigatorilor pe apa este la fel de respectata ca si celelalte categorii. Considerati normal ca o STEWARDESA pe TAROM sa primeasca 4000 de roni aproape cit primesc 4 comandanti de cursa lunga pe mare??? Domnilor GUVERNANTI cel care a muncit 35 de ani si iese la pensie anticipat la 55 de ani sa ia o pensie mai mica decat unul care frecat luleaua toata viata a muncit 15 ani si iese cu o pensie completa la 65 de ani [ca are varsta standar de pensionare). Anormalitatea a ajuns sa fie NORMALITATE in tara lui PAPURA VODA.!!!!!!!!!>>>>Astept un raspuns de la Guvernanti,parlamentari,ziaristi,societatea civila ,etc
Raspunde    Comentariu nou     Recomanda:
un shomer (11 Februarie 2010, 22:54)
mai ganditiva putin
cu ce va credeti mai speciali decat un mecanic de locomotiva? ... ori decat un inginer? ori un zidar? fiecare munceshte, in urma muncii fiecaruia beneficiem toti in mai mare sau in mai mica masura de rodul muncii lor,iar o eroare din partea lor poate duce ca si in cazul domniilor voastre la un dezastru.
sunteti mai mult decat bine platiti in timpul in care lucrati, aveti o meserie frumoasa si plina de satisfactii (nu doar pecuniare) felicitari!
dar atata vreme cat nu aruncati un ochi in "ograda" unu pensionar de rand cu 500 ron pensie care a muncit mai mult decat voi si mult mai greu , veti continua sa cereti pensii nesimtit de mari considerand ca vi se cuvin....


va doresc doar ce meritati!
Raspunde    Comentariu nou     Recomanda:
preda (20 Februarie 2013, 12:46)
raspuns
SOLICITARE:
repunerea in drept, pentru mine si colegii mei din aviatia civila, a
articolelor abrogate din legea 223/2007 din urmatoarele motive:
(1)Datorita dezvoltarii aviatiei civile prin aparitia de companii noi ce
opereaza in Romania, necesarul de piloti profesionisti a crescut, astfel ca
raportul intre aviatorii activi, contributori la fondul de pensii, si
pensionarii aviatori s-a dezechilibrat in favoarea celor activi, acesta
fiind de 2,3 pentru un pensionar.
- In consecinta, in aviatia civila 2,3 piloti cotizeaza pentru pensia unui singur pensionar la fondul de pensii.
Conform legii 263/2011 colectarea fiind de 41,3% raportat la venit,
procentul de 80% din venit, cuantumul pensiei aviatorului conform legii
223/2007, nu este afectat, colectarea ajungand la 95% (2,3 ori 41,3
egal95%).
2) Contributia aviatorilor activi la fondul de pensii
fiind deosebit de mare comparativ cu a celorlalte categorii de
salariati, precum si specificul special al activitatii aviatice ne
indreptateste sa avem si o pensie de serviciu, speciala.
-
Neexistind o corelatie intre veniturile aviatorilor activi si pensiile
aviatorilor, in legile actuale, inseamna ca o mare parte din
contributiile aviatorilor activi, in loc sa ajunga la pensionarii
aviatori, ajunge la alte categorii de pensionari, lucru incorect.
(3)Justificarea ca pensiile aviatorilor au fost diminuate datorita
crizei nu este sustenabila.Indiferent de ce s-a intamplat sau se
intampla, veniturile aviatorilor activi nu au suferit diminuari, iar
colectarea la fondul de pensii, in cuantum nominal, a ramas aceeasi.
4) In aceste conditii repunerea in drepturi a pensionarilor aviatori nu
afecteaza bugetul de stat.Se poate observa ca guvernul a actionat
dusmanos impotriva pensionarilor aviatori privandu-i pe acestia de un
drept cuvenit. Ministerul Muncii a aplicat ilegal o lege constitutionala
impotriva altei legi si ea constitutionala (legea 119/2010 impotriva
legii 223/2007) si in continuare OUG 59/2011.
In contrast cu
guvernul justitia asa neindependenta recunoaste justetea actiunilor
aviatorilor impotriva Ministerului Muncii Este adevarat ca in parte. Uni
colegi au fost repusi in drepturi in proportii diferite de100% sau 75%
din pensia de servici, dar multi am ramas cu pensiile diminuate cu mai
mult de 50% ajungindu-se la diminuari de 90%
_________________
Preda
Raspunde    Comentariu nou     Recomanda:
Adrian (12 Februarie 2010, 09:26)
Ptr "un shomer"
Iata unde s-a ajuns daca acesti incapabili ce conduc destinele tarii ne mint pe toate canalele. Bietul "shomer" crede ca datorita pensiilor de sevici nu are el decat 500 lei pensie. El nu stie ca pensiile de servici se suporta de ministerele unde au lucrat fiecare si nu de ministerul muncii sau casa de pensii.
De ce nu cereti si dv sa vi se mareasca pensia? Oare vrem sa ne intoarcem de unde am plecat sa fim egali in saracie?
Si eu vreu sa nu mai fie discrepante mari intre penionari dar prin cresterea pensiilor mici si nu prin micsorarea celor mari.
Peste 3-4 ani vom adopta moneda euro. Granitele sunt din ce in ce mai libere. Cum vom trai cat de cat la un loc cu cei din Europa comunitata cand ei au pensii de 2000-3000 euro iar unii, asa ca "shomerul" doar 120 de euro?
Ridicati-va domnilor, nu va afundati in saracie!
Raspunde    Comentariu nou     Recomanda:
Adrian (12 Februarie 2010, 15:00)
Sesizarea inregistrata la M. Muncii
--- On Tue, 2/2/10, Dezbateri wrote:

From: Dezbateri
Subject: RE: Noua lege a pensiilor
To: "'Adrian Totolici'"
Date: Tuesday, February 2, 2010, 9:21 AM
Bună ziua,
Am primit mesajul dumneavoastră şi doresc să vă informez că l-am transmis spre analiză departamentului din Ministerului Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale care este responsabil cu elaborarea proiectului de lege.
Silvia Dumitrean – responsabil pentru relaţia cu societatea civilă
Direcţia Politici Publice şi Comunicare
________________________________________
From: Adrian Totolici [mailto:totoliciadrian@yahoo.com]
Sent: Monday, February 01, 2010 4:59 PM
To: Ministerul Muncii
Subject: Noua lege a pensiilor
Domnilor Parlamentari,
Domnilor Ministri,
Ne adresam dumneavoastra si altor oameni politici in care avem incredere, cu rugamintea sa analizati posibilitatea modificarii noului proiect de lege unitara a pensiilor din Romania.
Proiectul legii unitare a pensiilor prevede (art. 175 alin. 1) in mod expres ca pensiile persoanelor provenind din armata, politie si servicii secrete raman neafectate, neintrand in operatiunea de recalculare. Normal ar fi ca de acelasi tratament sa beneficieze si pensionarii provenind din categoria personal navigant din aviatie. Majoritatea acestora au pregatire militara fiind absolventi ai scolii militare de ofiteri de aviatie, unica in Romania inainte de 1989. Inainte de 1989 exista o singura scoala care pregatea pilotii de aviatie din Romania, indiferent ca activau pe aeronave militare sau civile. Multi din actualii piloti pensionari, dupa absolvire, au zburat alternativ, atat pe avioane militare cat si civile. Pentru multi a fost doar o intamplare ca au indeplinit conditiile de pensionare avand ultimul loc de munca la aviatia de transport, la o unitate militara, la aviatia utilitara sau sportiva. Ar fi o discriminare intre colegi care au aceeasi pregatire, au avut aceleasi riscuri si responsabilitati
Potrivit datelor furnizate de CNPAS in septembrie 2009 in Romania existau cca 150.000 de pensii de serviciu, care totalizau un efort bugetar de cca 10 miliarde lei. Aproape 140.000 dintre acestea, adica peste 80%, provin din armata (76.868 de persoane), politie (61.307 de persoane) si serviciile speciale. Aceste pensii sunt suportate integral de la bugetul de stat, persoanele din aceste structuri necontribuind pe parcursul vietii profesionale la sistemul public de pensii. Aceasta este o forma speciala de protectie, acceptata de altfel in Europa civilizata.
In septembrie 2009, existau doar 1506 persoane provenite din personalul navigant al aviatiei civile care beneficiau de pensie de serviciu. Efortul anual cu pensiile aviatorilor nu depaseste cifra de 35 milioane euro. Suma este ridicola pe langa cca 1 miliard de euro cat fac anual pensiile speciale din armata, politie si servicii secrete, care ar urma sa nu fie afectate pe viitor. Adica 3,5% din suma alocata pensiilor militare ar fi suficient pentru a pastra neschimbat cuantumul pensiilor de serviciu aflate in plata ale personalului navigant. Dar aceste sume provin numai partial de la bugetul statului (Ministerul Transporturilor), pentru ca acesti pensionari din aviatia civila au contribuit la bugetul de pensii chiar cu sume mai mari decat alte categorii fiind incadrati in grupe de munca si platind si acea contributie la pensie suplimentara de 3-4%. O reducere cu 50% a cuantumului tuturor pensiilor aflate in plata provenind din aviatie, ar duce la economii pentru bugetul de stat sub 15 mil euro anual, adica 1,5% din pensiile platite colegilor nostri militari, miza marunta si absolut insuficienta pentru a salva sistemul public de pensii.
In 2009 cheltuielile totale pentru pensii au fost de 9,44 miliarde euro (conform Expunerii de motive a legii privind sistemul unitar de pensii publice, p. 1). Pensiile personalului navigant in aceeasi perioada reprezinta doar 0,37% din cheltuielile totale cu pensiile din Romania. Chiar si disparitia totala, fizica a acestor pensionari nu ar schimba cu aproape nimic ponderea cheltuielilor statului cu pensiile.
Multi dintre pensionarii in plata cu pensii de serviciu, s-au bazat pe legile tarii si-au angajat imprumuturi la banci pentru a-si achizitiona o casa, o masina, etc. Au contracte de imprumut pe 5-10-20 de ani incheiate pe baza veniturilor din deciziile de pensionare. Au rate de platit care nu ar putea fi achitate dupa recalcularea pensiei.
Va prezint un exemplu simplu. Un pensionar a contractat credite ca persoana fizica. Are o pensie de seviciu de 6000 lei si are o rata lunara de plata de 3000 lei. Cum va mai putea achita acea rata, daca pensia acestuia devine 2500 lei?
Exemplul vine sa evidentieze numai partial o realitate sociala ce trebuie avuta in vedere la elaborarea unui text de lege. Dintotdeauna, izvoarele dreptului au avut la baza relitatile sociale, s-au adaptat acestora si au tins sa mentina echilibrul social;
Nu sunt de condamnat, dupa o viata de munca si pregatire continua, in conditii speciale, de risc, de disciplina severa, in care au respectat legile tarii si-au indeplinit conditiile legale de pensionare ca acum au o pensie de serviciu si au facut un credit.
Nu sunt de condamnat si pentru faptul ca legislatia garanteaza aceste drepturi prevazute in deciziile de pensionare si se bazeaza pe garantia statului. Aviatorii, ca si ceilalti militari au respectat legile statului roman indiferent de conjunctura politica. Au incredere si au avut incredere in statul de drept din Romania.
Daca statul a acordat unei persoane/grup de persoane un anumit drept o perioada suficient de lunga (de regula ani) atunci persoana respectiva are dreptul sa se bazeze pe aceste drepturi stabilite conform legii, stabilite de Casa de pensii in acest caz printr-o decizie legala.
Pensionarii au avut in incredere in aceste pensii avand in vedere mai multe situatii cand s-au stabilit si recalculat pensiile si niciodata nu s-a scazut cuantumul lor. In anul 2005 apare OUG nr. 4/2005 privind recalcularea pensiilor din sistemul public, care a fost aprobata prin Legea nr. 78/2005. Art. 6, alin. (2) prevede ca:
“In situaţia în care cuantumul pensiei aferent noului punctaj determinat este mai mic decât cel cuvenit sau aflat în plata, se menţine cuantumul cuvenit sau aflat în plata (...).”
Deci, daca in 2005 principiul dreptului castigat exista, in 2010 nu mai exista?
Iar Constitutia Romaniei, care este inca in vigoare, ne asigura ca un drept odata stabilit nu poate fi restrans sau desfiintat.
Art 53(2) “ Restrângerea poate fi dispusă numai dacă este necesară într-o societate democratică. Măsura trebuie să fie proporţională cu situaţia care a determinat-o, să fie aplicată în mod nediscriminatoriu şi fără a aduce atingere existenţei dreptului sau a libertăţii.”
Echitate in stabilirea unor drepturi insemna si faptul ca anumite categorii isi asuma responsabilitati mai mari in profesia aleasa (chiar riscuri mai mari) si ca trebui sa beneficieze de anumite compensari materiale, de un tratament special. Multi colegi de-ai nostri si-au alterat puternic sanatatea in activitatea de indeplinire a misiunilor de zbor. Multi nu au mai ajuns la pensie trecand pe lumea cealalta.
Pentru a nu afecta grav situatia personalului navigant ce beneficiaza de pensii de serviciu, pentru a nu ajunge la sute de procese in instantele din Romania si nu numai, pentru a aplica un tratament nediscriminatoriu solicitam ca pensia de serviciu a pesonalului navigant sa aiba acelasi tratament ca cea a militarilor.
Pentru a nu creste cheltuiala cu pensii mari la fel cu pensiile mici, se poate stabili un plafon legat de salariul mediu pe economie pana la care pensiile vor creste cu rata inflatiei, iar iar cele mari vor stagna pana la atingerea plafonului stabilit.
Ne exprimam increderea ca aceste argumente si propuneri pot duce la interventia si contributia dumneavoastra pentru imbunatatirea, modificarea si completarea proiectului noii legi a pensiilor.
Cunoasteti personal activitatea de pe aeroporturi si aerodromuri. Avem incredere in dumneavoastra ca apreciati munca fostilor piloti cu toate riscurile si restrictiile aferente acestei aspre profesii.
In numele multor colegi pensionari, va multumim, cu toata speranta si increderea.
Cu stima si consideratie,
Adrian Totolici – fost pilot aviatie.
Raspunde    Comentariu nou     Recomanda:
Nae Ghirimea (13 Februarie 2010, 20:13)
Pensii sau pomeni!
Domnilor piloti activi sau pensionati.
Am citit in scrisoare cat de bolnavi sunteti din cauza meseriei practicate. Si meseria de magistrat avea cam aceleasi belele.
Ce n-am inteles este inconstienta acestor pensionari cu sanatate atat de subreda, care se angajeaza sa plateasca rate lunare de circa 3000 lei. Daca n-or putea plati, sa vanda bunurile cumparate si sa achite datoriile. Culmea este ca petitiile nu sunt adresate "ministerelor unde au lucrat fiecare", unde explica ei c-ar fi izvoarele de bani pentru mentinerea pensiilor, ci Ministerului muncii pentru a ciupi din pensiile altora.
Dragilor, pentru pericolele din timpul lucrat ati fost platiti corespunzator, si in mod proportional vi se plateste pensia, dupa regula aplicabila tuturor cetatenilor, fara discriminare asa cum pretindeti. Intinzandu-va peste acest drept ne lezati pe noi ceilalti contribuabili, care si asa avem pensii mult mai mici.
Raspunde    Comentariu nou     Recomanda:
preda (20 Februarie 2013, 12:49)
raspuns
SOLICITARE:
repunerea in drept, pentru mine si colegii mei din aviatia civila, a
articolelor abrogate din legea 223/2007 din urmatoarele motive:
(1)Datorita dezvoltarii aviatiei civile prin aparitia de companii noi ce
opereaza in Romania, necesarul de piloti profesionisti a crescut, astfel ca
raportul intre aviatorii activi, contributori la fondul de pensii, si
pensionarii aviatori s-a dezechilibrat in favoarea celor activi, acesta
fiind de 2,3 pentru un pensionar.
- In consecinta, in aviatia civila 2,3 piloti cotizeaza pentru pensia unui singur pensionar la fondul de pensii.
Conform legii 263/2011 colectarea fiind de 41,3% raportat la venit,
procentul de 80% din venit, cuantumul pensiei aviatorului conform legii
223/2007, nu este afectat, colectarea ajungand la 95% (2,3 ori 41,3
egal95%).
2) Contributia aviatorilor activi la fondul de pensii
fiind deosebit de mare comparativ cu a celorlalte categorii de
salariati, precum si specificul special al activitatii aviatice ne
indreptateste sa avem si o pensie de serviciu, speciala.
-
Neexistind o corelatie intre veniturile aviatorilor activi si pensiile
aviatorilor, in legile actuale, inseamna ca o mare parte din
contributiile aviatorilor activi, in loc sa ajunga la pensionarii
aviatori, ajunge la alte categorii de pensionari, lucru incorect.
(3)Justificarea ca pensiile aviatorilor au fost diminuate datorita
crizei nu este sustenabila.Indiferent de ce s-a intamplat sau se
intampla, veniturile aviatorilor activi nu au suferit diminuari, iar
colectarea la fondul de pensii, in cuantum nominal, a ramas aceeasi.
4) In aceste conditii repunerea in drepturi a pensionarilor aviatori nu
afecteaza bugetul de stat.Se poate observa ca guvernul a actionat
dusmanos impotriva pensionarilor aviatori privandu-i pe acestia de un
drept cuvenit. Ministerul Muncii a aplicat ilegal o lege constitutionala
impotriva altei legi si ea constitutionala (legea 119/2010 impotriva
legii 223/2007) si in continuare OUG 59/2011.
In contrast cu
guvernul justitia asa neindependenta recunoaste justetea actiunilor
aviatorilor impotriva Ministerului Muncii Este adevarat ca in parte. Uni
colegi au fost repusi in drepturi in proportii diferite de100% sau 75%
din pensia de servici, dar multi am ramas cu pensiile diminuate cu mai
mult de 50% ajungindu-se la diminuari de 90%
_________________
Preda
Raspunde    Comentariu nou     Recomanda:
R.Ene (15 Februarie 2010, 02:22)
Pt.dl.Nae Ghirimea
Cu pensia minima sociala de 350 RON pt. care nu s-a contribuit sunteti de acord,nu-i asa?Aceasta nu va lezeaza pe dvs,ceilalti contribuabili?Sunteti inversunati ca aceia care au dus o viata amanata- sambete,duminici,sarbatori legale lucrate si neretribuite ,cu nopti de munca fara acordarea sporului legal ,cu limita timpului de munca si odihna transformata din exceptie in regula de viata,aproape in vizita in propria familie,la ordin zi si noapte, viata de risc permanent si uzura fizica si psihica maxime,cu un mare procent de mortalitate la varsta de 53 ani-sa nu care cumva sa aiba o pensie mai mare ca acelora care au avut o viata tihnita cu program normal,cu vacante si concedii normale.Grupa 1 de munca inseamna la pensie grupa 3,dupa dvs.?Orbiti de dorinta de a vedea moarta capra vecinului,aveti o perceptie deformata,ideala pentru cei care va manevreaza atat de usor.Pentru a va alina suferinta ca altii au pensii mai mari ca dvs.:sotul meu a zburat o viata si a murit la 55 ani-am dus o viata amanata si ne bucuram ca vom petrece in sfarsit mai mult timp impreuna-nici de viata si nici de pensie nu s-a bucurat,sotul unei prietene a fost chemat de acasa sa execute o misiune de zbor si avionul s-a prabusit s.a.m.d.Ceea ce dvs.nu aveti cum sa intelegeti este ca nici macar o pensie mare nu poate fi reparatorie pentru viata "zburata" si nu "traita".Sunt oameni care,in loc sa lupte pentru a se ridica ei,se lupta sa-i coboare pe altii...E o simpla chestiune de atitudine.Atitudinea este cea care diferentiaza oamenii intre ei,popoarele intre ele.Va doresc sanatate ,sa va bucurati de pensie cat mai mult timp,in care poate o sa si intelegeti cine va "ciupeste"din pensie si din tot ce inseamna traiul dvs.
Raspunde    Comentariu nou     Recomanda:
preda (20 Februarie 2013, 15:35)
raspuns
SOLICITARE:
repunerea in drept, pentru mine si colegii mei din aviatia civila, a
articolelor abrogate din legea 223/2007 din urmatoarele motive:
(1)Datorita dezvoltarii aviatiei civile prin aparitia de companii noi ce
opereaza in Romania, necesarul de piloti profesionisti a crescut, astfel ca
raportul intre aviatorii activi, contributori la fondul de pensii, si
pensionarii aviatori s-a dezechilibrat in favoarea celor activi, acesta
fiind de 2,3 pentru un pensionar.
- In consecinta, in aviatia civila 2,3 piloti cotizeaza pentru pensia unui singur pensionar la fondul de pensii.
Conform legii 263/2011 colectarea fiind de 41,3% raportat la venit,
procentul de 80% din venit, cuantumul pensiei aviatorului conform legii
223/2007, nu este afectat, colectarea ajungand la 95% (2,3 ori 41,3
egal95%).
2) Contributia aviatorilor activi la fondul de pensii
fiind deosebit de mare comparativ cu a celorlalte categorii de
salariati, precum si specificul special al activitatii aviatice ne
indreptateste sa avem si o pensie de serviciu, speciala.
-
Neexistind o corelatie intre veniturile aviatorilor activi si pensiile
aviatorilor, in legile actuale, inseamna ca o mare parte din
contributiile aviatorilor activi, in loc sa ajunga la pensionarii
aviatori, ajunge la alte categorii de pensionari, lucru incorect.
(3)Justificarea ca pensiile aviatorilor au fost diminuate datorita
crizei nu este sustenabila.Indiferent de ce s-a intamplat sau se
intampla, veniturile aviatorilor activi nu au suferit diminuari, iar
colectarea la fondul de pensii, in cuantum nominal, a ramas aceeasi.
4) In aceste conditii repunerea in drepturi a pensionarilor aviatori nu
afecteaza bugetul de stat.Se poate observa ca guvernul a actionat
dusmanos impotriva pensionarilor aviatori privandu-i pe acestia de un
drept cuvenit. Ministerul Muncii a aplicat ilegal o lege constitutionala
impotriva altei legi si ea constitutionala (legea 119/2010 impotriva
legii 223/2007) si in continuare OUG 59/2011.
In contrast cu
guvernul justitia asa neindependenta recunoaste justetea actiunilor
aviatorilor impotriva Ministerului Muncii Este adevarat ca in parte. Uni
colegi au fost repusi in drepturi in proportii diferite de100% sau 75%
din pensia de servici, dar multi am ramas cu pensiile diminuate cu mai
mult de 50% ajungindu-se la diminuari de 90%
_________________
Preda
Raspunde    Comentariu nou     Recomanda:
Nae Ghirimea (16 Februarie 2010, 14:22)
Re: Ptr mine
Draga doamna, pensia minima sociala de 350 RON se acorda de regula membrilor CAP care munceau zi-lumina si nu o contabiliza nimeni, nu le-o platea deloc, si intr-adevar nu contribuiau. Dar tara, din munca lor ne-a hranit pe toti, a mai hranit si pe straini, si a sustinut si industria care a disparut. N-au dus cetatenii speciali viata mai amanata decat a noastra, a celorlalti. Si noi am mumcit program prelungit, sambete, duminici, nopti si sarbatori fara nici un spor legal si am fost si eu "musafir" cu lunile acasa la mine. Va compatimesc ca v-a murit sotul la 55 ani, dar va amintesc ca s-a murit si in alte meserii, si inca mai de tineri. Nu vreau sa fac teoria accidentelor, si va instiintez ca asociati eronat si abuziv aceste intamplari cu "capra vecinului". Daca oamenii de care vorbiti lupta sa se ridice facand inventii, marind productia ori facand creatii artistice nu pot decat sa-i admir si sa-i incurajez. Daca insa lupta pentru smecheria de a-si trage o felie cat mai mare din proprietatea comuna, nu pot decat sa-i dezaprob. Ganditi-va bine daca exista argumente statistice, sau de alta natura, care sa demonstreze ca pensionarul special traieste mai putin ca altii, traieste mai stresat, sau mai altfel decat altii. Nu cred!
Raspunde    Comentariu nou     Recomanda:
preda (20 Februarie 2013, 15:47)
comunism
SOLICITARE:
repunerea in drept, pentru mine si colegii mei din aviatia civila, a
articolelor abrogate din legea 223/2007 din urmatoarele motive:
(1)Datorita dezvoltarii aviatiei civile prin aparitia de companii noi ce
opereaza in Romania, necesarul de piloti profesionisti a crescut, astfel ca
raportul intre aviatorii activi, contributori la fondul de pensii, si
pensionarii aviatori s-a dezechilibrat in favoarea celor activi, acesta
fiind de 2,3 pentru un pensionar.
- In consecinta, in aviatia civila 2,3 piloti cotizeaza pentru pensia unui singur pensionar la fondul de pensii.
Conform legii 263/2011 colectarea fiind de 41,3% raportat la venit,
procentul de 80% din venit, cuantumul pensiei aviatorului conform legii
223/2007, nu este afectat, colectarea ajungand la 95% (2,3 ori 41,3
egal95%).
2) Contributia aviatorilor activi la fondul de pensii
fiind deosebit de mare comparativ cu a celorlalte categorii de
salariati, precum si specificul special al activitatii aviatice ne
indreptateste sa avem si o pensie de serviciu, speciala.
-
Neexistind o corelatie intre veniturile aviatorilor activi si pensiile
aviatorilor, in legile actuale, inseamna ca o mare parte din
contributiile aviatorilor activi, in loc sa ajunga la pensionarii
aviatori, ajunge la alte categorii de pensionari, lucru incorect.
(3)Justificarea ca pensiile aviatorilor au fost diminuate datorita
crizei nu este sustenabila.Indiferent de ce s-a intamplat sau se
intampla, veniturile aviatorilor activi nu au suferit diminuari, iar
colectarea la fondul de pensii, in cuantum nominal, a ramas aceeasi.
4) In aceste conditii repunerea in drepturi a pensionarilor aviatori nu
afecteaza bugetul de stat.Se poate observa ca guvernul a actionat
dusmanos impotriva pensionarilor aviatori privandu-i pe acestia de un
drept cuvenit. Ministerul Muncii a aplicat ilegal o lege constitutionala
impotriva altei legi si ea constitutionala (legea 119/2010 impotriva
legii 223/2007) si in continuare OUG 59/2011.
In contrast cu
guvernul justitia asa neindependenta recunoaste justetea actiunilor
aviatorilor impotriva Ministerului Muncii Este adevarat ca in parte. Uni
colegi au fost repusi in drepturi in proportii diferite de100% sau 75%
din pensia de servici, dar multi am ramas cu pensiile diminuate cu mai
mult de 50% ajungindu-se la diminuari de 90%
_________________
Preda
Raspunde    Comentariu nou     Recomanda:
R.Ene (16 Februarie 2010, 16:56)
Pt.dl.Ghirimea
Q.E D.Dincolo de ceea ce credeti sau ce credeti ca stiti dvs. nu exista nimic...Dialogul pe frecvente diferite e imposibil.O lectura atenta a proiectuluil de lege v-ar arata ce "beneficii" ati avea dvs.Cu aceleasi urari.
Raspunde    Comentariu nou     Recomanda:
Nae Ghirimea (16 Februarie 2010, 19:08)
Re: de la R.Ene ptr. mine
Nu mai credeti voi specialii sau urmasii lor ca le stiti pe toate si le-ati demonstrat. Nu am vreun beneficiu imediat din aceasta lege, altul decat ca imi salvez copilul, sa nu plateasca el fara vreo vina datoriile fara numar facute pentru imbuibarea altora.
Daca gaseati solutii pentru o mai buna administrare a banului public, ca "sa ajunga la toata lumea", ori pentru o echilibrare rationala a bugetelor de pensii, v-as fi sprijinit, dar la ce propuneti - nici nu va ganditi.
Raspunde    Comentariu nou     Recomanda:
C.Vas (20 Februarie 2010, 22:28)
Nu-ti cerem sa ne ajuti...
D-le Nae, nu va obliga nimeni sa ne sprijiniti. Nu, numai dv, ci toti pensionarii sau viitorii pensionari ar trebui sa semneze aceasta petitie.
Anularea unor drepturi legale nu se va opri aici pentru ca nu aceasta va duce la redresarea sistemului de pensii, a bugetului si redresarea economica.
Intrarea in vigoare a legii salarizarii unice a dus deja la scaderea veniturior multor salariati chiar cu salarii mici. Asa se va intampla si cu noua lege a pensiilor. Poate nu se intelege dar vor suferi toti pensionarii si viitorii pensionari prin scaderea si inghetarea cuantumului, prin cresterea varstei de pensionare, prin anularea gratuitatilor si reducerilor de pana acum, etc.
Dar un om activ, afectat negativ acum de noua lege a salarizarii, mai poate totusi sa-si schimbe locul de munca, sa lucreze in afara sau sa-si mai caute un al 2-le loc de munca, etc.
Un pensionar ce mai poate face? Nu-si mai poate schimba casa de pensii, nu mai poate contribui acum la alt sistem de pensii, nu mai poate pleca peste hotare sa munceasca.
Acest propiect de lege incalca drepturile constitutionale, este dovada nepriceperii si lipsei totale de gandire in perspectiva.
Raspunde    Comentariu nou     Recomanda:
Nae Ghirimea (21 Februarie 2010, 10:31)
Re: Nu-ti cerem sa ne ajuti...
ptr. C.Vas
Cititi cu atentie petitia si legea si veti constata ca nu exista nici un interes ca "toti pensionarii sau viitorii pensionari ... sa semneze aceasta petitie" pentru ca majoritatii lor nu li s-ar aplica art.173 lit.h. Opinez ca drepturile acordate din imprumuturi nesustenabile si care depasesc cu mult veniturile incasate de entitati NU SUNT LEGALE. La un moment dat creditorii care nu-si mai recupereaza banii vor refuza sa acorde imprumuturi, si fara ele "drepturile reale castigate" tot nu s-ar respecta - ori vor fi diminuate fatis ca prin noile legi, ori vor fi diminuate mascat prin hiperinflatie cum s-a mai intamplat. Din experienta traita prefer prima varianta, caci cea de a 2-a iti afecteaza nu numai venitul curent, ci si pe cel trecut cash-ul din casa, depunerile bancare, majoritatea investitiilor si deterioreaza relatiile sociale.
Un om oricat de activ ar fi, pe o piata a muncii nationala si mondiala puternic dezechilibrata de raportul cerere/oferta si de somajul cronic, zice merci daca nu-si pierde locul de munca, necum sa lucreze pe aiurea sau sa-si mai gaseasca un al 2-le loc de munca. Si credeti ca afara romanii activi lucreaza legal, ori cu salariile minime de pe acolo, ori daca au depasit 50 ani? Nici vorba, la batranete ii vom intretine! Nu ma puneti sa va dau solutii pentru pensionari, asemanatoare celor din "gaselnitele" dumneavoastra pentru cei activi, caci exista! Ii trimiteti in R.Moldova, ori prin Iraq, Afganistan si buna parte din Africa unde cu pensioara de aici ar trai boiereste.
In plus majoritatea pensionarilor speciali, exclusiv evident cei proveniti din aviatie, sunt VINOVATI PENTRU SITUATIA IN CARE A AJUNS SISTEMUL DE PENSII, prin normele pe care le-au elaborat, prin anchetele judiciare masluite, prin reducerea sistematica a numarului celor care mai contribuie la CAS si prin lipsa totala de gandire in materie de politici demografice si economice.
Raspunde    Comentariu nou     Recomanda:
Nelu V (22 Februarie 2010, 15:47)
Socializeaza d-le pe alte meleaguri
D-le cititi cu atentie, pe litere daca nu puteti pe silabe sau cuvinte, cititi titlul acestei petitii. Aici s-a cerut sa semneze cei care sustin aceasta petitie. Nu cei care sunt impotriva petitiei. Am inteles pozitia (capra) dv!
Gata opriti-va!
Nu pensionarii "proveniti din aviatie, sunt VINOVATI PENTRU SITUATIA IN CARE A AJUNS SISTEMUL DE PENSII", asa cum spuneti.
Legile conform carora s-au stabilit pensiile de serviciu au fost adoptate de parlament si promulgat de presedinte.
Nu le-am facut noi la o bere.
Orice om din aceasta tara a platit taxe, impozite, contributii atat cat prevedea legea si nu cat am vrut noi.
Iar pensiile au fost calculate asa cum prevede legea si nu cum vrem noi.
Raspunde    Comentariu nou     Recomanda:
Nae Ghirimea (22 Februarie 2010, 17:28)
Re: Socializeaza ...
ptr. N.V.
Socializez stimate domn, nu se vede.
Gresiti amarnic, am scris la "Comentarii, discutii libere despre petitie", nu la semnaturi.
Si acum tot Parlamentul si Presedintele vor adopta legile, iar unii incearca sa le faca cum vor ei, la o bere! Dupa ei potopul!
Raspunde    Comentariu nou     Recomanda:
A Friend (23 Februarie 2010, 01:29)
Cine este Nae Ghirimea?
Un "troll" (provocator fara cauza). Un pseudonim pe care-l gasiti peste tot: petitieonline.ro, inpolitics.ro, opiniicetatenesti.com. Nu conteaza daca e vorba despre pensia aviatorilor sau despre eutanasierea cainilor...Se amestca peste tot, ii irita intentionat pe toti, ii pune la punct pe toti, crede ca detine adevarul absolut.
Raspunde    Comentariu nou     Recomanda:
Nae Ghirimea (23 Februarie 2010, 07:36)
Re: Cine este N.G.?
Yes!!! Si n-a putut dormi Friend-ul sau troll toata noaptea, pentru ca nu mai gasea alte "Comentarii, discutii libere despre petitie" de facut. Reclama-ma la administratorii site-urilor sa-mi blocheze IP-ul, MAC-ul, pseudonimul, tot.
Raspunde    Comentariu nou     Recomanda:
geo (25 Februarie 2010, 00:50)
pensie nesimtita
domnilor de ce credeti ca sint putini piloti comandanti de linie?pentru ca din 100 de cadidati reusesc la examenu medical citiva.trebuie sa fii rezistent la lipsa de oxigen la o presiune mica.pentru asta exista barocamera.trebuie sa nu cazi cind esti coborit din scaunul centrifugal,adica sa ai aparat vestibular perfect altfel o sa ai senzatii false.mai trebuie sa treci examenul psihiatric sa nu fii predispus la spasmofilie din lipsa de calciu ca altfel iti apare frica.cam banuiti ce s-ar intimpla cu o aeronava in dificultate si un comamdantintrat in panica.mai sint probe dar va plictisesc.v-ati gindit la ce risc se supune un comandant de linie?tote cazurile speciale sint riscuri . citeva: incendiu la bord,pierderea totale aputerii a unui motr sau mai multe,defectarea comenzilor,depresorizare la mare inaltimeunde supravietuirea este de ordinul secundelor.ce s-ar intimpla daca comandantul s-ar pirde si nu ar reactiona corespunzator?toate acestea se repeta pe simulatoare an de an si de cite doua ori pe an sa nu dai gres niciodata.la fel cu vizita medicala pe care o faci de doua ori pe an.i-mi asum aceste riscuri dar pe bani.in cit timp credeti ca un candidat ajunge comandant?vreo 4 pina cind ajunge copilot si inca vreo 4 pina cind prezinta incredere ca poate fi cdt.daca a-ti fi patron de companie i da un avion care costa cit un cartier pe mina oricui?nu cred.dar cred ca l-ai plati cum trebuie.apropo sti cit il costa pe un candidat sa ajunga comandant de linie?acum si in romania in jur de 100 000 eur.acesi bani nu trbuiesc recuperati?raspunderea a 200 de pasageri nu e mare? dar raspunderea asupra aeronavei?daca se intimpla ceva din vina mea cine plateste?pe de alta parte costurile in aviatie sint mari.aeronava scumpa parcarea scumpa traversarea teritoriilor scumpa cateringul scump petrolul scump reparatiile sint imense.profiturile sint deosebite,la fel si fondul de salarii.consumul fizic este mare. orarul este anapoda , nu ai zi nu ai noapte nu dumineca sau vreo alta sarbatoare.fizic esti stors si psihic de aceia in jur de 50 de ani incepi sa ai probleme medicale ,majoritate incepe sa se deterioreze si sa nu mai treaca examenul medical.obligatoriu catre pensie.salariile este adevarat sint pe masuradar in romania au ajuns la jumatate cit este madia in lume.din fostele tari socialiste pilotii romani sint cel mai prost platiti.acum venitul unui comandant este pe la250 000 000 lei.sa nu credeti ca guvernele au dat acesti bani din marinimie nu,sau ca pilotii au insistat prea mult sau au facut presiuni sindicale.nu di ratiuni economice.nu ar fi marit salariile personalul ar fi migrat si ar fi ramas fara piloti.poate cineva ar spune aduceau altii. altii in romania nu sint.ar fi trebuit sa aduca din extern si ar fi trebuit sa-i plateasca ca in tarile lor adica peste 10 000 eur.in rezumat cam asta este aiatia si de aceia este aparte.ori in aceasta situatie e normal unui asemene om sa-i dai o pensie de 15 000 000 lei adica intre 6 si 12%din salariu?faceti procentul pensiilor celelalte cu salariile ce le-au generat.
Raspunde    Comentariu nou     Recomanda:
Pagina 1/2 1 2